Jag utvaldes tillsammans med tio andra postdokar vid LU*, och som enda representanten från fakulteten för humaniora och teologi, att medverka vid LMK-stiftelsens idéforum för unga forskare i Björkliden den 28–31 augusti 2015. Idéforumet leddes av Göran Bexell (professor och tidigare rektor för LU), Sture Forsén (professor och grundare av Pufendorfinstitutet), Sven Strömqvist (professor, vetenskaplig chef för Humanistlaboratoriet och tidigare vicerektor för LU) och Susanne Åkesson (professor och koordinator för Centrum för migrationsbiologi). – Presentation av aktuell forskning. – Kollektivt författande av skrivelsen "För ett bättre Lunds universitet nu", om villkoren för unga forskare vid LU, publicerad i LUM nr 7/2015, s. 34 under rubriken "Ta vara på unga forskares kapacitet!": http://www.lum.lu.se/debatt-ta-vara-pa-unga-forskares-kapacitet/